Zmarszczki na szyi – domowe sposoby

Dbanie o cerę dla większości jest codziennością. Skórę twarzy nawilżamy, stosujemy na nią kremy, a nieuniknione drobne zmarszczki ukrywamy pod makijażem. To sprawia, że często udaje nam się wyglądać na nieco młodsze niż wskazywałaby na to data urodzenia. Czasem zapominamy jednak, że skóra szyi i dekoltu też wymagają uwagi. To właśnie ten obszar jest najczęściej pomijany w pielęgnacji i to on też najczęściej zdradza nasz wiek. Na szyję zazwyczaj nie aplikujemy makijażu i poniżej brody struktura skóry znacznie się odcina. Dlatego też pomimo gładkiej twarzy, wyglądać możemy na starsze. To też powód, dla którego warto zadbać o skórę szyi.

Zmarszczki szyi to, tak jak w wypadku innych obszarów, efekt wiotczenia skóry. Traci ona jędrność i elastyczność. Jednak w obszarze szyi powodem powstawania linii nie jest mimika. Z wiekiem poza wiotczeniem cery następuje także ubytek w tkance kostnej. To szczególnie problem kobiet, które podczas menopauzy potrafią tracić aż kilka procent tkanki kostnej w skali roku. Zmieniają się też rysy twarzy, policzki się zapadają, kości jarzmowe zapadają, owal twarzy staje się węższy i bardziej wydłużony. Redukcja tkanki kostnej w połączeniu z utratą elastyczności sprawiają, że skóra opada, podobnie tkanka tłuszczowa. Opadające płaty tkanki skórnej tworzą nieestetyczne wole w obszarze podbródka. Nadmiar nieelastycznej skóry na szyi sprawia, że jest ona pomarszczona. Dlatego też w profilaktyce ważne jest dbanie o cerę twarzy i szyi.

Zmarszczki na szyi – domowe sposoby

Zacząć należy jak najwcześniej. Wystarczy, że gdy skóra jest jeszcze młoda i gładka, będziemy ją nawilżać. Sprawdzi się nawilżający balsam do ciała lub krem do twarzy. Zadbana, nawilżona i zdrowa skóra dłużej będzie jędrna i elastyczna. Ponadto dłużej utrzyma młody wygląd. Na zmarszczki na szyi świetnie zadziała domowy sposób, jakim jest masaż. Wykonać go można przy okazji nakładania kosmetyków. Podczas aplikacji nie wolno wykonywać ruchów skierowanych w dół. Mogą one jedynie rozciągnąć skórę i spotęgować pracę grawitacji. Działać należy wbrew ich siłom. Nakładając krem wykonujemy całymi, otwartymi dłońmi ruch wychodzący od dekoltu w kierunku podbródka. Taki masaż powinien trwać minutę. Przez kolejną minutę oklepujemy skórę całymi dłońmi. W ten sposób pobudzamy krążenie oraz stymulujemy mięśnie do pracy.

O skórę możemy też zadbać poprzez gimnastykę. Zacznijmy od ćwiczeń, które wzmocnią mięśnie podbródka. Lekko otwórz usta i wysuń dolna szczękę tak daleko do przodu, jak tylko możesz. Przytrzymaj przez pięć sekund i rozluźnij żuchwę. Powtórz ten ruch kilka razy. Następne ćwiczenie polega na nałożeniu dolnej wargi na górną. Ponownie przytrzymaj przez 5 sekund, rozluźnij się i powtórz kilkukrotnie. Teraz przejdź do prostego, ale skutecznego ćwiczenia, które działa doskonale na skórę szyi. Połóż dłonie na dekolcie, w miejscu, gdzie zaczyna się szyja. Zacznij delikatnie odchylać głowę w przód i tył. Po minucie odchylaj głowę na boki. Na koniec przez pół minuty kręć nią kółka. Pod dłońmi powinnaś czuć delikatny opór, nie powinien on być jednak zbyt silny. Gimnastyka pozwoli na dłuższe zachowanie elastyczności i jędrności.

Zmarszczki na szyi to bolączka wielu osób. Potrafią dodać lat i zepsuć efekt zadbanej skóry twarzy. Szyja zdradza nasz wiek bezlitośnie, dlatego tak ważna jest codzienna, domowa pielęgnacja.